چند تکنیک پیشرفته برای معامله‌گری

2021/01/20 | 1399/11/01
معامله گری , آموزش مالی , استراتژی معاملاتی

معامله‌گری در بازار تبادلات ارزی (فارکس) طبق میل شما پیش می‌رود، اگر شما بخواهید آسان و اگر تمایل داشته باشید سخت پیش می‌رود. کسانی که تازه وارد دنیای فارکس شده‌اند، بر این باور هستند که معامله‌گری در این بازار خیلی ساده است و هیچ دشواری خاصی ندارد ولی کسانی که حرفه‌ای هستند خوب می‌دانند که برای موفقیت در این بازار باید تکنیک‌ها و راهکارهای زیادی را یاد بگیرند تا بتوانند با بکار بستن آن‌ها به موفقیت برسند.

معاملات فارکس به صبر، زمان و تجربه نیاز دارند. با یاد گرفتن مجموعه‌ای از مهارت‌های تکنیکال و فاندامنتال و همچنین آموختن راهکارهای تحلیل می‌توانید در این بازار حرکت کنید و امید داشته باشید معاملات شما به موفقیت برسد. در ادامه به چند تکنیک پیشرفته برای معامله در این بازار اشاره خواهیم کرد که می‌تواند به موفقیت شما کمک کند:

1- استفاده از راهکار پوشش ریسک یا هج کردن (Hedging) در فارکس

پوشش ریسک یا هج کردن یکی از راهکارهایی که از آن برای کم کردن ریسک و جلوگیری از زیان های بزرگ‌تر استفاده می‌شود. فرض کنید خودرویی می‌خرید و آن را بیمه می‌کنید. در واقع شما هج کرده‌اید تا در صورت وقوع تصادف، ریسک را پوشش دهید و زیان را کمتر کنید. در بازار فارکس، موقعیت‌های پیش‌بینی‌نشده بسیار است و با هج کردن می‌توانید زیان را کاهش دهید.  برای هج کردن می‌توانید یک پوزیشن بلند (پوزیشن خرید) و یک پوزیشن کوتاه (پوزیشن فروش) در یک جفت ارز انتخاب کنید.

به عنوان مثال شما یک پوزیشن فروش در جفت ارز EURUSD دارید و قرار است خبر مهمی بشنوید که روی این جفت ارز تأثیر می‌گذارد. در این هنگام خیلی از افراد با همان حجم یک معامله عکس با پوزیشن خرید انجام می‌دهند تا نوسانات بازار روی آن‌ها تأثیر نگذارد. وقتی نوسان تمام شد، آن پوزیشن دوم را می‌بندند.

2- پوزیشن تردینگ (Position Trading)

پوزیشن تریدینگ یکی از اصلی‌ترین سبک‌های معامله‌گری است که دوره زمانی آن بلند مدت (چند ماه یا چند سال) است. در این روش نیازی نیست که معامله‌گر  وقت زیادی روی معاملات خودش بگذارد. در این روش از نوسانات کوتاه‌مدت دارایی‌ها صرف نظر می‌شود و در بلندمدت به تغییرات ارزی نگاه می‌شود. این روش شباهت زیادی به سرمایه‌گذاری دارد و فقط کسب سود از شرایط صعودی بازار به حساب می‌آید.

3- اسکالپینگ (Scalping)

اسکالپینگ، مهامله‌گری در چند ثانیه یا چند دقیقه است. در این روش باید شخص خیلی سریع یک جفت ارز را خرید و فروش کند و از این راه به درآمد برسد. در این روش نیاز است که شخص معامله‌گر وقت زیادی روی بازار بگذارد و از تحلیل تکنیکال و نرم افزار معاملات خودکار استفاده کند.

معامله‌گر در این روش تمرکز خودش را روی بازه‌های زمانی کوتاه می‌گذارد و هدفش سودهای بسیار کم است. معامله‌گرانی که از این روش استفاده می‌کنند ممکن است صدها معامله را در یک دوره زمانی یک روزه انجام دهند. امکان اشتباه معامله‌گر در این روش بسیار بالا است؛ چون باید در یک دوره معاملات زیادی انجام دهد. این دسته از افراد باید خبرهای روز را دنبال کنند؛ چون این خبرها روی بازار تأثیر می‌گذارد و می‌تواند به سود یا زیان معامله‌گران باشد.

مطالب مشابه

مشاهده همه