14 قانون معامله گری از موفق ترین معامله گران جهان _ قسمت دوم

2020/12/31 | 1399/10/11
معامله گری , بازار های مالی , قوانین معامله گری

8- مفهوم لوریج یا اهرم را متوجه شوید تا بتوانید زیاده خواهی خود را کنترل کنید.

استفاده از اهرم این امکان را برای شما فراهم می کند که با پول بیشتری نسبت به آن مقدار که خودتان دارید، معامله کنید.

کارگزار شما آماده است تا بقیه پول را به شما وام دهد. از آنجا که وام است، غالباً می تواند کارمزدی را نیز برای شما به همراه داشته باشد اما اگر شما به اندازه کافی سود بزرگی کسب کنید، دیگر کارمزد چندان مهم نیست.

حتی اگر زیان کنید آنچه که باید نگرانش باشید کارمزد نیست بلکه این واقعیت است که شما با پول بیشتری نسبت به آن مقدار که خودتان دارید، معامله می کنید.

مطمئناً به دلیل موقعیت بزرگتری که می توانید به دست آورید سود بیشتری نیز به شما تعلق می گیرد البته در روند نزولی، منجر به زیان بیشتر نیز خواهد شد.

اگر موقعیت شما خیلی بزرگ باشد و از قانون شماره 5 پیروی نکرده باشید زیان شما می تواند قابل توجه باشد.

با رفتن به سراغ اهرم و ندانستن اینکه چه کاری انجام می دهید نیمی از حساب معاملاتی خود را از بین می برید.

تا زمانی که در پیروی از استراتژی خود پایدار نیستید و سودی کسب نکرده اید از اهرم استفاده نکنید زیرا تنها در این صورت اهرم می تواند به شما در بدست آوردن سود بیشتر و رشد سریع حساب خود کمک کند.

در سال های آغازین، این فقط یک ریسک دیگر است که شما آن را به حرفه خود اضافه می کنید و در معامله گری، شما به دنبال حذف هر چه بیشتر خطرات و ریسک ها هستید.

استفاده نکردن از اهرم یک قانون بسیار ساده است که از نابود شدن زودهنگام حساب شما جلوگیری می کند.

9- نمی توان به طور مداوم هر روز یا هر هفته در طول سال معامله کرد.

اگر معامله گری را شروع کرده و هرآنچه که می توانستید را مطالعه کرده باشید به احتمال زیاد مشتاق ورود به بازار و نجام اولین خرید خود هستید.

شما تحقیق کردن در مورد شرکت ها و حرکات فعلی قیمت ها را شروع می کنید، تا زمانی که به این نتیجه برسید که هیچ سهامی که با تمام معیارهای شما تطابق داشته باشد وجود ندارد.

خوب، حالا چه کار کنیم؟ این فکر به سراغ شما میاید که شاید این استراتژی اشتباه باشد یا معیارهای شما خیلی سخت گیرانه باشند.

شما همچنان الزامات تعیین شده را برای برقراری سبک ایده‌آل معامله خود تغییر می دهید تا زمانی که تعداد اندکی سهام پیدا کنید.

پس از برخی تحقیقات، شما حتی ممکن است تصمیم بگیرید که برخی از سهام ها را خریداری کنید تا ببینید که آیا پاسخگو هستند یا خیر.

این کاملاً اشتباه است زیرا شما قبلا تصمیم گرفته اید که معامله گری بی نقص شما باید چگونه باشد پس باید به آن پایبند بمانید.

روزها، هفته ها و حتی ماه هایی خواهند بود که هیچ یک از سهام ها مطابق معیارهای شما نباشند. حتی ممکن است برای یک سال کامل هیچ وضعیتی متناسب با استراتژی شما وجود نداشته باشد.

شما برنامه بازی را آنگونه که خودتان می خواهید، چیده اید پس اگر بازار با ارائه فرصت هایی مطابق با شرایط و الزامات تعیین شده، به شما خدمت نمی کند باید منتظر بمانید تا این کار را انجام دهد.

به خاطر داشته باشید که بازار باید در خدمت شما باشد نه اینکه شما همیشه در بازار باشید باشید و به آن خدمت کنید.

10- هرگز به تحلیل خودتان در مورد بازار اعتماد نکنید. منتظر قیمت بمانید تا تحلیل شما را تایید کند.

بعد از انجام تحقیقات در مورد بازار و سهام خود، احتمالاً درباره اینکه سهام شما به کدام جهت می رود نظر مقتدرانه ای دارید.

شما چیزهایی در مورد بازاری که سهم در آن است می دانید و با بررسی اطلاعات مالی، درستی یک معامله را بررسی می کنید.

بر اساس مقالات خبری که دریافت می کنید می دانید اخیراً این شرکت در چه وضعیتی قرار داشته و سهام نسبت به اعمال مختلف چگونه واکنش نشان داده است.

شما تحلیل تکنیکال خود را بر روی نمودار سهام انجام داده اید و الگوی پایه ای شکل گرفته مستحکم و قابل اطمینانی را پیدا کرده اید و تصمیم خود را برای خرید در نقطه ایده آل گرفته اید.

در روزهای آینده سهم به نقطه خرید نزدیک تر می شوند و به نظر می رسد همه چیز مطابق آنچه انتظار داشتید پیش می رود.

این لحظه ای است که شما باید دست روی دست بگذارید و کاری نکنید. اگر همه چیز آنگونه که شما می خواستید پیش رود، ممکن است وسوسه شوید زودتر سهام را بخرید.

زیرا هر آنچه شما از طریق تحقیقات خود پیش بینی کرده بودید اتفاق افتاده است. بنابراین بقیه انتظارات شما نیز محقق می شوند، درست است؟

قطعا نه!  بله، سهم شما به نقطه خرید شما نزدیک تر شده است و شاید با یک افزایش زیاد در حجم معاملات روزانه رخ داده باشد.

بنابراین چرا صبر کنید و اولین سود خود را برای سایر معامله گران بگذارید؟

زیرا شما به دنبال دستاوردهای اندکی که می توانید از این نقطه تا مقاومت قبلی آن بدست آورید، نیستید بلکه شما به دنبال بردهای بزرگی هستید که می توانند در چند ماه پول شما را دو برابر یا سه برابر کنند.

بنابراین صبر کنید تا سهم به شما اثبات کند ارزش وقت و پول شما را دارد، بگذارید به شما نشان دهد که می تواند مقاومت قبلی خود را بشکند.

حجم معاملات را در روز شکست مشاهده کنید، حتی اگر در روزهای قبل، حجم ​​دو برابر یا سه برابر میانگین بوده باشد، به این معنا نیست که واقعاً می تواند شکست مقاومتی انجام دهد.

شاید همه معامله گران به این قیمت های پایین علاقه مند باشند اما ممکن است وقتی قیمت سقف 52 هفته اخیر بزند علاقه خود را از دست بدهند.

به نظر خودتان اعتماد نکنید، قبل از اقدام براساس تحقیقات دقیقی که انجام داده اید باید منتظر تأیید تحلیل خود باشید.

11-  بزرگترین برندگان همیشه یک حد خوشی برای خود تعریف می کنند.

بیشتر اوقات بلافاصله پس از خرید متوجه می شوید بزرگترین برندگان شما کدام ها خواهند بود و دلیل این است که آنها فوراً سود نشان می دهند.

نقطه خرید شما بی نقص و عالی تعیین شده است و هنگامی که مقاومت سهم شکسته می شود، سفارش شما پر می شود. در آن مرحله، سهام بلافاصله در همان جهت حرکت خود را ادامه می دهد.

در ادامه روند هیچ تردیدی وجود ندارد درعوض، هر روز تأیید دیگری است بر اینکه تحلیل شما کاملاً درست بوده است.

این ها معامله هایی هستند که شما در تمام مدت به آن ها علاقه خواهید داشت، بدون تغییرات ناپایدار در طول شکست مقاومتی به وسیله خریداران مردد و تعداد بیش از اندازه فروشندگان.

شما شاهد تعداد بیش از اندازه خریداران در قیمت های بالاتر جدید که همگی نمی توانند منتظر ورود بمانند، خواهید بود. این ایده، با قیمت های بالاتر و حجم معاملات بالاتر از متوسط ​​نشان داده خواهد شد.

البته شما فقط زمانی می توانید بخرید که حجم در روز شکست مقاومت به سرعت افزایش یابد. در حالت ایده آل، شما تمایل دارید این حجم برای مدتی پس از آن نیز بالاتر از حد متوسط ​​باقی بماند. این یعنی تعداد افراد بیشتری نسبت به روز های معاملاتی با حجم متوسط، علاقمند به خرید هستند.

با نشان دادن سود درست از ابتدا دلیلی برای احساس ناراحتی از موقعیت خود در هر زمانی وجود ندارد.

موقعیت شما مستقیماً یک فضای امن ایجاد کرده تا در صورت سقوط روند صعودی، به شما اندکی فضا دهد.

اگر یک سهام، سود فوری را نشان ندهد احتمالاً یکی از معاملات برتر شما برای سال جاری نخواهد بود.

حتی اگر برنده بزرگی شوید و سود خوبی از آن کسب کنید، باز هم نقطه خرید شما ایده آل نبوده است زیرا در مسیری که قبلاً پیش بینی کرده بودید حرکت نکرده است.

بنابراین می توانستید لحظه ای بعد، درست قبل از شروع حرکت بزرگ خریداری کنید. روی دادن این امر ممکن است اندکی پس از خرید شما یا چند روز تا حتی چند هفته قبل از شروع حرکت بزرگ طول بکشد.

در این صورت ممکن است فرصت های فوری دیگری را از دست داده باشید زیرا سرمایه شما خیلی زود وارد بازار شده است.

بنابراین به خاطر داشته باشید که بهترین معاملات و بزرگترین برندگان شما همیشه از ابتدا سود شما را نشان می دهند.

12- اگر همه چیز همان طور که می خواهید پیش نمی رود، معامله گری را مقطعی متوقف کنید.

وقتی مردم می گویند "شما با برداشتن سود خود ورشکسته نمی شوید" امیدوارند که به شما در محافظت از پول خود کمک کنند که در اصل چیز خوبی است.

از طرف دیگر، اگر خیلی زود سود خود را برداشت کنید راحت ترین پولی که می توانستید کسب کنید را از دست می دهید. 

بهتر است بگوییم "شما نمی توانید ثروتمند شوید اگر سود خود را خیلی زود برداشت کنید."

خصوصا تا زمانی که علائم فروش براساس استراتژی شما وجود نداشته باشند هیچ دلیلی در جهان مبنی بر اینکه باید موقعیت خود را بفروشید، وجود ندارد.

البته باید پس از اتمام حرکت اولیه همانطور که در قانون ششم گفته شد، مقداری از سود خود را تضمین و حفظ کنید. موقعیت باقی مانده برای خدمت به شما در آنجا وجود دارد.

شما قبلاً مقداری پول برای تأمین کمیسیون های خود کنار گذاشته اید و سود خوبی برای رشد حساب معاملاتی خوددر اختیار دارید.

شما قبلا در استراتژی خود تصمیم گرفته اید که به دنبال مشاهده چه سیگنال هایی دست به فروش سهام خود بزنید. تا زمانی که سهام شما به طور عادی عمل می کند و هیچ کدام از این شاخص ها را نشان نمی دهد، چرا می خواهید آن را بفروشید؟

برخی از معامله گران به دلیل میزان بالا رفتن قیمت سهم، آن را می فروشند. بنابراین نباید فضایی برای رشد بیشتر باقی بماند، آیا می ماند؟

البته که می ماند. چرا نباید فضایی باقی بماند؟

اگر معامله گران شاهد پتانسیل موجود در شرکت و سهام آن باشند، به خرید خود ادامه می دهند.

آنها تا زمانی که شرکت به رشد خود ادامه دهد، مایل به پرداخت سرمایه بیشتری جهت خرید سهام آن شرکت هستند.

این که تاکنون چقدر رشد داشته است، هرگز سیگنالی برای فروش نیست.

این ممکن است به این دلیل باشد که روند کلی بازار از روند صعودی به روند نزولی تغییر کرده است، یا برای مدتی در جهت خاصی حرکت نکرده است. اگر بازار در جهت خاصی حرکت نمی کند و سهام شما هنوز قدرتمند است، پس همچنان هیچ دلیلی برای فروش وجود ندارد.

با این حال، این می تواند یک سیگنال برای احتیاط بیشتر باشد. زیرا ممکن است روند از عدم حرکت در جهت خاصی به روند نزولی تغییر کند.

و هنگامی که روند کلی بازار نزولی است بهترین کار، تضمین و حفظ سود خود است. با وجود اینکه سهام شما همچنان بالاتر می رود، اما اکنون احتمالات و شانس علیه شما است.

برای سودآور بودن احتمالات باید به شود شما باشند.

بدون حضور سیگنال های خوب فروش، شانس و احتمالات همچنان به نفع شما هستند و حتی پتانسیل سود بیشتر نیز وجود دارد.

13- شکار سودهای بزرگ نیازمند گذر زمان است.

هنگامی که می خواهید سود های بزرگی در معامله گری داشته باشید، باید حرکات بزرگ موجود در سهام ها را پیدا کنید تا از آن ها سود کسب کنید.

با داشتن مجموعه ای مناسب از معیارها برای انتخاب سهام خود، اطمینان حاصل کنید که فقط سهام های دارای بهترین رتبه ها را برای سودهای احتمالی بزرگ پیدا می کنید.

همانطور که قبلاً گفته شد بهترین معاملات از همان ابتدا سود شما را به طور مستقیم نشان می دهد زیرا شما شرکت را به درستی تجزیه و تحلیل کرده اید و نقطه خرید شما عالی و بی نقص بوده است.

این اندک سود سریع و فوری می تواند به شما راحتی زیادی بدهد. بهترین حالت این است که سود کاغذی (سود محقق نشده) با انتظار رشد در حساب خود داشته باشید. این بسیار بهتر از این است که زیان کاغذی(زیان محقق نشده) داشته باشیم و حتی ندانیم که آیا دوباره در نقطه سر به سر شدن درآمد و هزینه قرار خواهد گرفت یا خیر.

اما شما به دنبال سودهای كوچك نیستید شما در اینجا فعالیت می کنید تا حرکات بزرگی را كه می توانند موقعیت شما را تنها در یک معامله چند برابر کنند، بدست آورید.

برای اینکه سهام بتواند چنین حرکت بزرگی را ایجاد کند به زمان نیاز دارد؛ زمان برای توسعه قدرت، نیروی خود و پیدا کردن خریدار در بازار که لازمه ی این حرکت است.

موسسات بزرگ نمی توانند موقعیت خود را در یک معامله بدست آورند. اگر این کار را انجام دهند می توانند بیش از حد بر قیمت تأثیر بگذارند. آنها برای مدت زمان طولانی تری با قیمت های مختلف اقدام به خرید سهام می کنند.

اگر مؤسسات بیشتر و بیشتری این سهام های عالی را پیدا کنند باعث می شوند قیمت بیشتر و بیشتر افزایش پیدا کند.

شرکت مربوطه هم باید به پیشرفت خود ادامه دهد، فروش و درآمد آن همچنان باید بهبود یابد یا حداقل قوی بماند.

اگر همه این شرایط وجود داشته باشند، سهم این پتانسیل را دارد که بتواند بازده سرمایه گذاری شما را تا چند صد درصد باز گرداند.

برای تحقق این هدف، سهم برای توسعه خود نیاز به زمان دارد. همانطور که در قوانین معامله گری قبلی ذکر شد مهم است که وقتی سیگنال فروش واضحی ندارید سود خود را خیلی زود نگیرید.

به خصوص اگر سهم برای حرکت بزرگ در حال توسعه خود است باید زمان مورد نیاز را به آن بدهید؛ سهم هم مزد صبر و شکیبایی شما را به شما خواهد داد.

14- روی تعداد اندکی نماد تمرکز کنید و هرگز در یک زمان، تعداد زیادی نماد را رصد نکنید.

بسیاری از معامله گران سعی در تحلیل همه حرکات دارند. آنها با تهیه لیست هایی که ده ها سهم در آن وجود دارد سعی می کنند همه آنها را تحت نظر داشته باشند.

آیا شما قادر به تماشای 12 کودک در حال دویدن و بازی کردن در زمین بازی هستید؟ یا اینکه توجه و تمرکز روی 2-3 کودک برای شما آسان تر است؟ 

از این طریق می توانید مطمئن باشید که می توانید آنچه که آن ها انجام می دهند را تحت نظر داشته باشید. اگر آن ها بخواهند کاری اشتباه انجام دهند به اندازه کافی فضا دارید که به موقع خود را به آنجا برسانید و جلوی آن ها را بگیرید.

با نظارت بر همه 12 کودک هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید روی تک تک آن ها تمرکز کافی داشته باشید. زمانی فرا خواهد رسید که یکی(یا احتمالاً بیشتر) از بچه ها توجه شما را از دست داده و با سر زمین بخورد.

سهام های شما مانند این بچه ها در زمین بازی، غیرقابل پیش بینی هستند. آنها می توانند در کسری از ثانیه از یک طرف به طرف دیگر بروند و به سرعت، قصد و هدف خود را تغییر دهند.

بهترین راه برای دانستن اینکه چه اتفاقی دارد برای آن ها می افتد این است که تنها تعداد اندکی از آن ها را داشته باشید تا بتوانید روند حرکتی آنها را زیر نظر داشته باشید.

سعی نکنید هر حرکت بزرگ سودآوری را بدست آورید زیرا با  انجام این کار شما مرتبا تمرکز خود را از یکی بر روی دیگری تغییر می دهید، در نتیجه بسیاری از فرصت های عالی دیگر را از دست خواهید داد.

در پایان، شما واقعاً هیچ چیز در مورد بسیاری از شرکت ها نمی دانید در عوض، بهتر است همه چیز را فقط درباره چند مورد از آنها بدانید.

با شناخت هرچه بیشتر در مورد یک شرکت و سهام آن می توانید حرکت های آن را بسیار بهتر پیش بینی کنید.

نتیجه

این 14 قانون معامله گری را می توان در مورد انواع مختلف استراتژی ها اعمال کرد. در هر صورت، آنها به شما در بهبود معامله گری و رشد خود به عنوان یک معامله گر کمک می کنند.

بخاطر داشته باشید یک معامله گر خوب، پایه و اساس ثروتمند شدن است.

اطمینان حاصل کنید که آن ها را با قلب خود یاد میگیرید و کاملا همه چیز را در مورد آن ها متوجه می شوید، می توانید آنها را چاپ کنید و از جایی آویزان کنید که هر روز ببینید و به شما یادآوری شود.

دریابید که چگونه می توانید این قوانین را در استراتژی خود اجرا کنید، شاید شما نیاز داشته باشید یا بخواهید برخی موارد را درباره آنها تنظیم و سازگار کنید که از نظر من عمل خوبی است زیرا آنها باید به گونه ای باشند که به بهترین شکل ممکن به شما خدمت کنند.

مطالب مشابه

مشاهده همه