آموزش Dynamic Trader – قسمت 23

2017/12/13 | 1396/09/22
آموزش نرم افزار , نرم افزار Dynamic Trader

معرفی ابزارهای منوی سمت راست

 

1. Toggle Bars

این ابزار برای محو کندل ها استفاده می شود و عملاً چارت را خالی از کندل می کند ولی تمام ابزارهای و تحلیل ها را نگاه می دارد.

2. Toggle Swing

این ابزار برای رسم زیگزاگ با تنظیمات مختلف از کوتاه مدت تا بلند مدت کاربرد دارد که در بخش دیگری از آموزش مفصل به این ابزار قدرتمند پرداخته خواهد شد.

3. More & Fewer Bars

ابزاری است که می توانید کندل های بیشتر یا کمتری در صفحه ببینید اگر + را بزنید در واقع چارت Zoom In می شود و اگر – را بزنید Zoom Out اتفاق می افتد.

4. Snap To Bar

ابزاری برای رسم دقیق تر خطوط می باشد به عنوان نمونه برای اینکه خط روند یا کانال دقیق تر رسم شود و به کندل ها در ماژورها بچسبد این کلید آهن ربای نعلی شکل را فعال می کنیم.

5. Taller & Shorter Bars

برای جمع کردن و باز کردن محور قیمتی در نمودار کاربرد دارد که این قابلیت با کلیک موس روی محور قیمت و بالا و پایین کردن محور نیز امکان پذیر است.

6. Hot Pivots

برای رسم صحیح تر ابزارهای افقی کاربرد دارد به عنوان نمونه وقتی یک ابزار فیبوناچی رسم می کنیم با دقت بالایی به سطوح ماژور می چسباند و در میانه مسیر اجازه کلیک کردن نمی دهد.

7. Thin & Thick Bars

برای ضخیم یا باریک کردن کندل ها کاربرد دارد.

8. محور جدا کننده زمان

این ابزار دوره های مختلف زمانی را جدا می کند مثلاً اگر در تایم فریم روزانه باشیم هر 5 روز یک خط عمودی رسم می کند (روزهای معاملاتی هفته) یا اگر در بازارهای جهانی در تایم فریم 4 ساعته باشیم هر 6 کندل یک محور عمودی رسم می کند. (تعداد کندل های یک روز)

9. برای حذف کردن کندل آخر استفاده می شود.

10. Log

برای لگاریتمی کردن نمودار استفاده می شود که دیفالت استفاده از خطوط روند و کانال ها به شکل لگاریتمی باید باشد. توضیحات کامل تر در خصوص نحوه استفاده از نمودار لگاریتمی در کتاب دوئل با روند آمده است.

11. Calendar Days CD (روزهای تقویمی)

این ابزار توانمند در نرم افزار داینامیک تریدر به عنوان ابزارهای کاربردی تلقی می شود که تمام روزهای معاملاتی و غیر معاملاتی را در رسم نمودار لحاظ می کند. در واقع وقتی سهمی مدت طولانی بسته باشد به شکل گپ زمان در چارت نمایش می دهد و لازم به ذکر است که گپ های بزرگ زمانی حتماً در محاسبات باید لحاظ شود برای بسیاری از تحلیل گران بزرگ تاریخ مبنای محاسبات زمانی روزهای تقویمی می باشد و نه روزهای معاملاتی. بسته بودن طولانی مدت نمادها برای بررسی تفسیر نموداری خود محل اشکال است و اگر سهمی برای یک مدت طولانی نمادش متوقف شود در تفسیر تکنیکی آن باید دقت نظر بیشتری داشت.
 

مطالب مشابه

مشاهده همه