آموزش Dynamic Trader – قسمت 36

2017/12/20 | 1396/09/29
آموزش نرم افزار , نرم افزار Dynamic Trader

DT Dual Time Frame Momentum Reversal (DTRMR) Scan

از منوی اسکن در نرم افزار می توانید به این بخش دسترسی داشته باشید. اسکن (DTRMR) یک اسکن بسیار توانمند برای تشخیص این است که در چه سهامی در دو تایم فریم مسیر حرکتی بازار در یک سو است. عموماً بهترین فرصت های معاملاتی آن است که اگر شما در یک تایم فریمی معامله می کنید در تایم فریم بالاتر تحلیل در جهت تایم فریم معامله شما باشد. این اسکن فقط بر روی دیتایی که در هارد شما کپی شده می توان انجام داد. روی هیچ دیتایی که از یک سرور بیرونی غیر از هارد شما باشد نمی توان دیتا را اسکن کرد. هدف از این اسکن در حالت کلی آن است که دو تایم فریم را بررسی کند و موقعیت هایی که در تایم فریم پایین تر صادر می شود و این موقعیت در مسیر تایم فریم بالاتر است را گزارش کند. اسکن DTFMR چه کاری انجام می دهد؟ اسکن DTFMR در ابتدا موقعیت های هفتگی DT OSc را اسکن می کند DT OSc یکی از موقعیت های زیر می تواند باشد: Bull BullOB: OverBought Bear BearOS: OverSold اگر در تایم فریم هفتگی نتیجه اسکن Bull یا BullOB باشد در تایم فریم روزانه چنانچه یک چرخشی از وضعیت فروش به خرید داشته باشیم به عنوان یک سیگنال خرید قوی در تایم فریم پایین تر محسوب می شود. همین شرایط برای وضعیت فروش نیز برقرار است که چنانچه هفتگی فروش بود در روزانه چرخش از خرید به فروش داشتیم سیگنال فروش صادر کند. اگر هفتگی بازار خرسی یا اشباع فروش باشد (Bear OS) در اسکن یک اخطار به ما می دهد در صورتی که مومنتوم روزانه یک چرخش از صعودی به نزولی داشته باشد. در شکل زیر تصویری از یک خروجی اسکن مشاهده می کنید.

توضیح قسمت های مختلف تصویر بالا:

  1. انتخاب پورتفوی برای اسکن: شما هر لیستی از پورتفوی در خصوص بازار سهام، ارز، صندوق های سرمایه گذاری، شاخص ها و ... خواستید می توانید برای اسکن انتخاب کنید. لازم به ذکر است دیتا باید روزانه باشد و دیتا در هارد ذخیره شده باشد.
  2. مشخص کردن تاریخ برای اسکن: شما می توانید تاریخی که در ان می خواهید اسکن انجام دهید را انتخاب کنید تا خروجی سهام مذکور را به شما می دهد عموماً دیفالت تاریخ در روز جاری می باشد. که شما می توانید با انتخاب خود روز را مشخص کنید.
  3. انتخاب تنظیمات اندیکاتور DT OSC در تایم هفتگی: نرم افزار به شکل اتوماتیک تایم روزانه را برای اسکن تبدیل به تایم فریم هفتگی می کند. چهار تنظیم پیش فرض در خود تنظیمات است اما شما هر عددی را که تمایل داشته باشید می توانید قرار دهید. موقعیت BullOB حالتی است که هر دو خط DT OSc بالای منطقه اشباع خرید باشد و حالت BearOB حالتی است که هر دو خط DT OSC زیر منطقه اشباع فروش باشد.
  4. انتخاب تنظیمات DTOSC در تایم فریم روزانه: اخطار بدین شکل داده می شود که اگر تایم هفتگی در مد فروش بود تایم روزانه از خرید به فروش رفت سیگنال فروش صادر کند و بالعکس اگر تایم فریم هفتگی در مد خرید بود و روزانه از مد فروش به خرید چرخید سیگنال خرید صادر کند. حما باید بدین نکته توجه کنیم که باند بالا و پایین را با حساسیت بیشتر تنظیم کنیم معمولا باند بالا 75% و باند پایین 25% تنظیم می شود که این هم توسط تجربه خود تریدر قابل کم و زیاد کردن است وقتی سیگنال صادر می شود که هر دو خط بالای باند پایین بیایند(برای خرید) و هر دو خط DTosc زیرباند بالا بیایند(برای فروش).
  5. فرض کنید کندل هفته گذشته کامل شده است. اگر این تیک زده نشود بر مبنای آخرین کندل بسته شده هفته قبل اسکن را انجام می دهد. در واقع به عنوان نمونه اگر امروز چهارشنبه باشد و شما تیک را نزنید مبنای هفته شما آخرین روز معاملاتی هفته گذشته خواهد بود اما اگر تیک را بزنید مبنا بر اساس روزهای معاملاتی هفته جاری نیز در تایم فریم هفتگی خواهد بود.
  6. نتیجه اسکن: نتیجه اسکن را نشان می دهد که حاوی نماد، تاریخ اسکن، وضعیت اسیلاتور در تایم فریم هفتگی و وضعیت برگشت اسیلاتور در تایم روزانه می باشد.

مثال عملی و موقعیتی که اسیلاتورها برگشت را نشان می دهند:

تصویر زیر حالتی را نشان می دهد که اسیلاتور در تایم فریم هفتگی در وضعیت خرید قرار دارد و در تایم فریم روزانه نیز سیگنال خرید صادر می شود در واقع در دو تایم فریم هم زمان شما موقعیت خرید می بینید که سیگنال خرید روزانه شما کاملاً در جهت تایم بالاتر یعنی هفتگی می باشد.

پیشنهاداتی برای تنظیمات DT OSC

دوره تنظیمات کاملاً بستگی به دوره سرمایه گذاری معامله گر دارد که کوتاه مدت است یا میان مدتی و یا حتی بلندمدتی. هر چه شما تنظیمات کوتاه مدت تر اسیلاتور را انتخاب کنید ضریب حساسیت را بالا می برید و سیگنال های بیشتری برای شما تولید می کند. بیشتر نوسان گیران از تنظیمات 8-5-3-3 استفاده می کنند معامله گران بلند مدتی تر بهتر است از تنظیمات طولانی تر آن یعنی 13-8-5-5 استفاده کنند.
 

مطالب مشابه

مشاهده همه