آموزش Timing Solution – قسمت 9

2018/01/29 | 1396/11/09
آسترولوژی , آموزش نرم افزار , پاتریک میکولا , روش علمی گن , سیارات , کواکب , نجوم , نرم افزار Timing Solution

پیش بینی قیمت بر اساس فاصله سیارات

در این مقاله می خواهیم درمورد تکنیک هایی صحبت کنیم که همگی بر اساس معیار های آسترولوژیک هستند. به این معنی که فاصله بین نقاط مهم روی نمودار قیمت را نه با استفاده از روزهای معاملاتی اندازه می گیریم ، نه به وسیله روزهای تقویمی؛ بلکه بر اساس مقیاس آسترولوژی اندازه گیری می شوند. روی این آیکون از قسمت ابزار ها، کلیک کرده تا لیست زیر باز شود. همان طور که مشاهده می شود گزینه های زیادی در این آیکون تنظیم شده که کلا شامل 7 بخش می باشد. هر بخش در ادامه توضیح داده خواهد شد.     

Planetary Equidistant Lines

در این قسمت دو نقطه پیوت پوینت را انتخاب کرده، این ابزار دو نقطه را رسم می کنیم؛ در واقع با این ابزار ما زاویه بین دو سیاره را که در اینجا زمین و مریخ در حالت خورشید مرکزهستند، اندازه گیری می کنیم. در طول این مدت که حدودا 2 ماه می شود، زوایه 14 درجه افزایش میابد. حالا ما این 14 درجه را در تاریخ های آینده امتداد می دهیم. همان طور که در شکل ملاحظه می کنید، 29 درجه در کف قیمت و 44 درجه در سقف قیمت قرار گرفته است. " در واقع این نمودار این موضوع را بیان می کند که زمانی که زاویه بین زمین و مریخ 29 درجه تغییر می کند، اتفاق مهمی می افتد." شما می توانید هر ترکیب سیاره ای، زاویه، زمین مرکز یا خورشید مرکز را که می خواهید تنظیم کنید. Equidistant Line: گزینه قبلی همین بخش است که کارایی بسیار ساده تری دارد؛ تعداد روزها، بین دو نقطه انتخابی شما را نمایش می دهد و خطوط منظمی را با همان مقدار فاصله زمانی در تمام طول نمودار رسم می کند.  

Multi Planetary fan(fixed / free scale)

این ابزار تقریبا شبیه به ابزار Gann fans کار می کند، اما  در اینجا به جای آن خطوط از موقعیت سیارات استفاده شده است. در شکل زیر حرکت 4 سیاره در سیستم خورشید مرکز نشان داده شده است. در پنجره تنظیمات اولین سیاره انتخابی، مقیاس قرار گرفته  و دومی، سیاره پایه می باشد. با انتخاب این دو گزینه موقعیت سیارات نسبت به هم و در نتیجه خطوط جا به جا می شوند. این تکنیک کاربرد های خوبی دارد؛ مثلا یکی از تفسیر هایی که می توانیم انجام دهیم به این شکل است: خیلی اوقات یک ترند از سه استپ تشکیل شده(حداقل). بخش سریع که مربوط به عطارد است زیرا سریع ترین سیاره می باشد؛ دوقسمت بعدی مرتبط است با دو سیاره زهره و زمین که آهسته تر حرکت می کنند و می توان بر اساس حرکت آنها بررسی شود. این نوع مقایسه ها را می توان با استفاده ازاین ابزار بر روی چارت انجام داد. تفاوت fixed scale  و free scale در این است که اولی بدون مقیاس است ولی در دومی می توانید مقیاس را تنظیم کنید.  

2D Time-Price planetary / equidistance cycles

این ابزار یک تکنولوژی کاملا پیشرفته است که ریاضیات خیلی حرفه ای و قوی در آن بکار گرفته شده. به طور معمول این وسیله شامل یک مقیاس گذاری چارت قیمتی است؛ برای مقیاس گذاری از سیکل های آسترولوژی استفاده می شود نه دوره های زمانی. برای مثال به تصویر زیر نگاه کنید؛ دوره هایی را نشان می دهد به مرکزیت 17-March-2013 ؛ که نشان دهنده سیکل های 45،90،135،180،225،270،315 درجه ای می باشد. به عنوان مقیاس زاویه ای، از زاویه خورشید و مریخ  در حالت زمین مرکز استفاده شده. با استفاده از نسبت قیمت/زمان، هر یک دلارحرکت قیمت برابر است با یک درجه افزایش زاویه خوشید- مریخ. بنابراین می توان با محاسبه سیکل های مسافت سیارات ،فاصله دو نقطه قیمت/زمان روی چارت قیمتی را به دست آورد.  

2D Earth Rotation- Price Distance / Equidistant Cycles

برای این که تعداد دفعاتی که زمین به دور خود می چرخد را در طول یک دوره زمانی بر روی چارت محاسبه کنید؛ پس از کلیلک بر روی این گزینه، دو نقطه مورد نظر را با درگ موس انتخاب کنید. در تنظیمات این ابزار، نوع نمایش فاصله، مقیاس هر درجه، نسبت سیکل مورد نظر قابل تنظیم است. در این مثال فاصله دو نقطه پیوت پوینت کف به صورت 74.93 دور چرخش نمایش داده شده ولاین ها هارمونی سیکل ها را نشان می دهد؛ هر یک دور چرخش برابر شده با یک دلار حرکت قیمت.  

Planetary Steps

با استفاده از این تکنیک می توانیم مدل های پیچیده ای را ازمراحل حرکت سیارات بسازیم. به طور مثال، شکل زیرخطوطی را نمایش می دهد که بر اساس سیکل سیاره عطارد به صورت زمین گرد و سری اعداد فیبوناچی است. در تاریخ 23 آگوست 2011 ، عطارد در 19 درجه و 29 دقیقه برج لئو قرار دارد. خط بعدی زمانی ایجاد می شود که عطارد دوباره از برج اسد گذر کند که در تاریخ 31 آگوست اتفاق می افتد. به همین ترتیب خط بعدی 2 سیکل عطارد، 3 سیکل عطارد و ...  

Planetary Return

این ابزار برای سنجش رجعت یک سیاره نسبت به سیاره ای دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. به طور مثال در شکل زیر رجعت سیاره عطارد را نسبت به خورشید در حالت زمین مرکز بررسی کردیم. همان طور که می بینید زاویه این دو در9 دسامبر 2014 برابر با 359 درجه و 9 دقیقه است. خطوط آبی نشان دهنده موقعیت های این دوسیاره است، که عطارد نسبت به خورشید درحال رجعت می باشد.  

Planetary Bar

در هر ثانیه ، قیمت بارها تغییر می کند و تقریبا غیر ممکن است که بتوان به طور بصری این اطلاعات را کنترل کرد. پس به طور معمول برای استفاده از اطلاعات روزانه از کندل های روزانه استفاده می کنیم. دیتای زیر روزانه را هم با کندل های یک ساعته و 15 دقیقه و ... دنبال می کنیم. اما در تایمینگ سلوشن تکنیکی وجود دارد که ما کندل های قیمتی را با استفاده از معیار های آسترولوژیک می سازیم. چطور این کار را انجام دهیم؟ به طور مثال در پنجره مربوطه موقعیت خورشید را انتخاب می کنیم (sun-sun). موس را بین دو پیوت پوینت مهم درگ کنید. می بینید که کندل های آسترو با رنگ های سبز و قرمز رسم شده اند.  برنامه یک سری اطلاعات در اختیار شما قرار می دهد. نقطه A موقعیت خورشید را نشان می دهد و فاصله این نقطه تا نقطه B، بیانگر طول حرکت خورشید به درجه است. این اطلاعات در پنجره تنظیمات این ابزار به طور دستی قابل تنظیم است. مثلا اگر می خواهید کندل مورد نظر خود را با 45 از حرکت خورشید از نقطه اولیه صفر درجه برج حمل رسم کنید به صورت زیر مشخصات را تنظیم کنید.
 

مطالب مشابه

مشاهده همه