استراتژی معامله‌گری با الگوهای کندل استیک پوششی

2021/07/03 | 1400/04/12
الگو کندل استیک , اینگالفینگ , Engulfing

در صورتی که قصد دارید از الگوهای کندل استیک پوششی یا اینگالفینگ برای معاملات خود استفاده کنید، ابتدا باید با این الگوها آشنا شوید. در مقاله  بررسی الگوی کندل استیک اینگالفینگ (Engulfing) سعی کردیم با این الگوها آشنا شویم و اطلاعات خوبی راجع به آن‌ها کسب کنیم. در این مقاله می‌خواهیم راه و رسم معامله با این الگوها را یاد بگیریم.

قبل از اینکه بخواهیم بر اساس این الگوها معامله کنیم، ابتدا باید بفهمیم که آیا واقعاً الگوی کندل استیک پوششی به وجود آمده است. وقتی اطمینان پیدا کردیم که چنین الگویی به وجود آمده، باید در خصوص معامله کردن تصمیم بگیریم.

مراحل تأیید الگوی کندل استیک اینگالفینگ صعودی یا نزولی

  1. ابتدا باید بفهمیم که بازار در حال حاضر چه روندی دارد؟ آیا روند آن صعودی یا نزولی است. چون الگوی کندل استیک پوششی نزولی در پایان یک روند نزولی و الگوی کندل استیک پوششی صعودی در پایان یک روند نزولی شکل می‌گیرد. الگوی کندل استیک پوششی باید با روند کلی بازار همخوانی داشته باشد. مثلاً اگر روند کلی بازار صعودی باشد و الگوی کندل استیک پوششی صعودی داشته باشیم، می‌توان به این الگو اعتماد کرد.
  2. پس از آنکه روند کلی بازار بررسی شد، باید سطوح کلیدی بازار را بررسی کنیم و ببینیم که این الگوی کندل استیک پوششی در سطح حمایت یا مقاومت ظاهر شده است. ظاهر شدن این الگو در سطح حمایت یا مقاومت بسیار مهم است و برخی از تحلیلگران بر این باور هستند که اگر الگو در سطح حمایت یا مقاومت ظاهر نشود، بهتر است آن را نادیده بگیریم.

بنابراین برای اینکه قدرتمند بودن الگوی پوششی صعودی یا نزولی را بررسی کنیم و بتوانیم بر اساس آن وارد معامله شویم. باید روند بازار را بررسی کنیم، سپس الگوی کندل پوششی و سطوح کلیدی بازار را مورد بررسی قرار دهیم. به عنوان مثال اگر الگوی کندل استیک پوششی صعودی داشته باشته باشیم، روند کلی بازار صعودی باشد و این الگو در سطح حمایت مشاهده شود، بهترین زمان برای ورود به معامله است.

همچنین اگر الگوی کندل استیک پوششی نزولی داشته باشیم و این الگو در سطح مقاومت شکل گرفته باشد و روند کلی بازار هم نزولی باشد، می‌توان به این الگو اعتماد و بر اساس آن معامله کرد.

نقطه ورود در هنگام معامله بر اساس الگوی کندل استیک پوششی صعودی و نزولی

اگر الگوی کندل استیک پوششی صعودی داشته باشیم و شرایطی که بیان کردیم مهیا باشد، نقطه ورود ما در بالای کندل استیک صعودی قرار می‌گیرد. اگر الگوی کندل پوششی نزولی داشته باشیم، باید نقطه ورود را در زیر کندل نزولی قرار دهیم.

حد زیان را کجا قرار دهیم؟

حد زیان در هنگام مشاهده الگوی کندل پوششی صعودی در زیر کندل صعودی (10 پیپ زیر کندل صعودی) قرار می‌گیرد. اگر الگوی کندل پوششی نزولی مشاهده کردیم، حد زیان را در بالای کندل نزولی (10 پیپ بالای کندل نزولی) قرار می‌دهیم.

 

 

 

مطالب مشابه

مشاهده همه