معرفی روش علمی گن - قسمت 13

2018/02/08 | 1396/11/19
آسترولوژی , پاتریک میکولا , روش علمی گن , سیارات , کواکب , نجوم , نرم افزار Gannzilla

ادامه فصل نهم: ترکیبات نجومی خاص

 

 مثال 4: گندم سیاه

گندم سیاه کالای بعدی است که برای یافتن ترکیبات نجومی مهم استفاده می کنیم. بحث گن راجع به گندم سیاه حاوی مجموع چهل و هفت تاریخ «طبیعی» است. تمام این تاریخ های «طبیعی» در این مثال استفاده می شوند. اطلاعات کامل تاریخ «طبیعی» با شماره صفحه، قیمت و ... را می توان در ضمیمه 1 مشاهده کرد. زمانی که در مورد آن ترکیبات نجومی جستجو کردم که در طول تاریخ های «طبیعی» گندم سیاه رخ داده اند، متوجه شدم که سه ترکیب نجومی مورد بحث در سه مثال قبل برای تمام تاریخ های «طبیعی» رخ نداده اند. کلید یافتن ترکیبات نجومی مهم که در بحث گن راجع به گندم سیاه پنهان شده است ، اولین تاریخ «طبیعی» گندم سیاه است. در ماه می سال 1898، اولین تاریخ «طبیعی» برای گندم سیاه، چهار ترکیب نجومی مهم هستند. سه مورد آن ها ونوس-مشتری، مقارنه خورشید با عطارد و ونوس-زحل می باشند که از سه مثال اول در این فصل هستند. چهارمین ترکیب نجومی ونوس-اورانوس در بحث مربوط به گندم سیاه مورد جدید است. این ها چهار ترکیب نجومی هستند که تمام چهل و هفت تاریخ «طبیعی» گندم سیاه را تشکیل  می دهند. من در زیر فقط یک ترکیب نجومی برای هر تاریخ «طبیعی» ذکر کرده ام.

 مثال 5: سویا

چهار مثال اول که تا کنون در این فصل مشاهده کردید همه توسط گن در چاپ اول 1941 نوشته شدند. برای بسیاری از روش های نجومی که گن در کتاب خود پنهان کرده است، یک مثال پنهان شده در تاریخ «طبیعی» را گنجاند که روز خاصی از ماه را داشته است. این فصل شامل یکی از روش های نجومی است که برای آن ویلیام گن این کار را در چاپ 1941 انجام نداده است. زمانی که ویلیام گن چاپ 1951 را نوشت دو تاریخ «طبیعی» را گنجانید که ترکیبات نجومی با روز خاصی از ماه را شناسایی می کنند. این تاریخ های «طبیعی» همبستگی بسیار نزدیکی با ترکیب نجومی سیاره مریخ-مشتری دارند. اولین تاریخ «طبیعی» 25 سپتامبر 1950 است. یک روز قبل از آن، مریخ با مشتری تربیع تشکیل داده است. دومین تاریخ «طبیعی» 8 فوریه 1951 است و یک روز قبل از آن، مریخ با مشتری رابطه  مقارنه تشکیل داده است. ویلیام گن نشان داد که روابط بین سیارات مریخ و مشتری برای ایجاد تغییر در روند بازار سویا مهم هستند. من در زیر تاریخ های «طبیعی» برای این مثال و رابطه ی نجومی مربوط به آن را آورده ام.
  1. (صفحه 321، سویا، دوشنبه 25 سپتامبر 1950، کف 231.25 ) در یکشنبه 24 سپتامبر 1950 تربیع مشتری و مریخ
  2. (صفحه 309، سویا، پنج شنبه 8 فوریه 1951، سقف 334) در چهارشنبه هفتم فوریه 1951 تثلیث مشتری و مریخ
 

روش علمی ترکیبات نجومی خاص ویلیام گن

1. ترکیبات نجومی خاصی وجود دارد که در بازارهای کالای خاص مهم تر از همه هستند. ترکیبات نجومی و بازاری که برای آن مهم هستند در زیر ذکر شده اند.
  1. بازار گوشت خوک، ونوس- مشتری
  2. بازار پنبه، مقارنه خورشید با عطارد
  3. بازار ذرت ، ونوس-زحل
  4. بازار سویا، مریخ-زحل
2. بازار مشخص شده توسط ویلیام گن که بیش از یک ترکیب نجومی مهم دارد، گندم سیاه است. ترکیبات نجومی که برای این بازار مهم هستند در زیر ذکر شده اند.
  1. بازار گندم سیاه، ونوس - مشتری
  2. مقارنه خورشید با عطارد
  3. ونوس- زحل
  4. ونوس- اورانوس
این روش را می توان برای هر بازاری اعمال کرد که داده های چندین سال قبل را دارد. با بررسی دقیق باید بتوانید تعیین کنید که کدام ترکیبات نجومی در هر بازار مهم هستند.  

ترکیبات نجومی خاص به کار رفته برای بازارهای مدرن

 مثال 1- ذرت

روش «ترکیب نجومی خاص» در این فصل اول برای بازار ذرت به کار می رود. ایده ی اصلی این روش این است که ونوس و زحل رابطه ای تشکیل می دهند که باعث مقداری اثر قابل شناسایی در قیمت ذرت خواهد شد. نتیجه ای که می خواهیم ببینیم نوعی تغییر در قیمت ذرت است که تاثیر رابطه ی ونوس- زحل را نشان می دهد. من در این فصل از مقارنه، مقابله، تربیع، تثلیث و تسدیس استفاده خواهم کرد. در زیر لیست تمام روابط ونوس - زحل برای هر سال که با سال 1989 شروع می شود آورده شده است. این روابط در نمودار روزانه ی مستمر مربوط به  ذرت که در آوریل 1989 شروع می شود قرار می گیرند، بنابراین دو رابطه ی اول در 1989 استفاده نمی شوند. این روابط از طریق رابطه ی سوم 1994 اعمال خواهند شد، که در روز دوشنبه، 4 می سال 1994 رخ داده است. در سمت راست هر رابطه در لیست، واکنش بازار ذرت به آن رابطه را قرار داده ام. لیست «بدون تغییر» فقط به این معناست که هیچ تغییری در روند رخ نداده است. کف-سقف «جزئی» یک اصلاح کوچک یا نقطه ی عطف است که برای مبادله بیش از حد کوچک بوده است اما در عین حال با وقوع رابطه ارتباط دارد. کف-سقف «نوسان» و کف سقف «فصلی» نقاط عطفی هستند که حرکت های بازاری را شروع می کنند که به اعتقاد من برای مبادله به اندازه کافی بزرگ بودند. نمودارهای روزانه ی ذرت از نمودار 9-3 تا 9-13  اجرا می شوند. نمودارهای هفتگی ذرت که همان دوره ی زمانی را پوشش می دهند نمودار 9-14 تا 9-16 هستند. در این نمودارها، هر رابطه دارای یک لیست مانند «90-1» است که نشان می دهد اولین رابطه ی ونوس-زحل در 1990 است. بعد از اینکه نمودارهای روزانه ی ذرت را مطالعه کرده اید، امیدوارم موافق باشید که من نقاط را درست برچسب گذاری کرده ام زیرا کار بسیار مهمی است. آنچه به عنوان یک نوسان قابل مبادله توصیف می شود می تواند به معنی چیزهای مختلفی برای افراد مختلف باشد.این یک واقعیت است که اکثر معامله گران بازار آزاد، بیش تر اوقات از نمودارهای روزانه استفاده می کنند.  با توجه به این، به اعتقاد من این نقاط درست برچسب گذاری شده اند. از آوریل 1989 تا 4 می 1994، 41 رابطه ی ونوس-زحل وجود داشته است. از این روابط، 5 مورد هیچ تغییری ایجاد نکردند، 12 مورد موجب تغییرات جزئی (مینور) در روند شدند و 24 مورد نیز نوسان های ایجاد کردند که برای معامله به اندازه ی کافی بزرگ بودند. روابطی که هیچ تغییری ایجاد نکردند مقدار 12.19%را نشان می دهند. 87.8% روابط ونوس- زحل موجب ایجاد نوعی تغییر قابل شناسایی، خواه جزئی یا بزرگ در روند شدند. درصد روابطی که باعث شد تا بازار برای معامله به اندازه کافی نوسان داشته باشد برابر 58.53% بود. اگر این تاریخ ها را برای قرارداد نزدیک اعمال می کردید که دارای بیش ترین فعالیت است، نتایج کمی متفاوت خواهد بود. عدد واقعا مهم این است که 87.8 % از روابط باعث نوعی تغییر در روند شدند. زمانی که باور کنید روابط ونوس- زحل موجب نوعی تغییر در روند ذرت می شوند، متوجه خواهید شد که روش های زیادی حتی برای استفاده از نقاط عطف جزئی وجود دارد. من با استفاده از این روابط ونوس-زحل در فصل بعد بحث خواهم کرد. روابط  ونوس-زحل برای 1994 تا 1996 ر ا می توان در ضمیمه 2 مشاهده کرد.  

مطالب مشابه

مشاهده همه